یزدفردا: رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن اشاره به اجرای طرح حمایتی تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده، گفت: درحال حاضر بالغ بر ۷۰۰ زن در استان تحت حمایت این طرح هستند.

به گزارش یزدفردا: «یوسف نقیایی» ضمن اشاره به این که برنامه حمایتی تغذیه ای زنان باردار و شیرده چندین سال است که در حال اجراست، گفت: به منظور بهبود وضع تغذیه مادران باردار و در نتیجه بهبود روند رشد کودکان، وزارت بهداشت با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد علوی شهرستان‌های ابرکوه و بهاباد، زنان باردار و شیرده دارای مشکلات تغذیه ای را شناسایی کرده و پس از انجام آزمون وسع، خانوارهای نیازمند از حمایت تغذیه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی در خصوص نحوه استفاده از این طرح، ضمن بیان این که متقاضیان می‌توانند جهت پایش و ارزیابی به مراکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت‌ها مراجعه کنند، گفت: افراد پس از تایید شدن توسط مراکز بهداشتی و درمانی جهت اجرای آزمون وسع، به کمیته امداد معرفی خواهند شد.

نقیایی اظهار کرد: پس از این که اقلام غذایی مورد نیاز زنان باردار و شیرده بر اساس سبد غذایی مطلوب توسط دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت تدوین شد، از طریق بن کارت تعریف شده، بودجه‌ای توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد علوی تامین و به صورت ماهانه به زنان باردار و شیرده اعطا می‌شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه با اشاره به این که برگزاری کلاس های آموزشی در حین اجرای طرح مذکور ضروری است، اظهار کرد: به منظور ارزشیابی برنامه، پایش و تن سنجی افراد تحت پوشش، توسط  وزارت بهداشت در ابتدا، حین و پایان اجرای طرح انجام می‌شود.
 
وی ضمن بیان این که انتظار می رود سبد غذایی بر روند وزن گیری زنان باردار و همچنین وزن تولد نوزاد و روند رشد کودک موثر باشد، گفت: با اجرای این برنامه حدود ۳۰ درصد زنان باردار به وزن گیری مطلوب در این دوران می رسند.

نقیایی در پایان اظهار کرد: مطابق آمارهای به دست آمده از سال گذشته ۳۰۰ زن باردار و شیرده تحت پوشش برنامه حمایتی با همکاری کمیته امداد و ۴۴۳ زن باردار و شیرده تحت پوشش برنامه با همکاری بنیاد علوی هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا